I och med att Teknikutbildarna byter namn till Trainor 1 februari så byter vi även hemsida och LMS. Alltså systemet där ni läser webbkurser och numera även själva kan administrera era utbildningar, och utbildningsbehov. Så här fungerar det!
Lägg den kurs du vill ha i varukorgen och följ instruktionerna du får där. Innan du gör en betalning kommer du att bli ombedd att skapa ett användarkonto. Med den kommer du att kunna logga in och se alla dina kurser, kursdokumentation och kursintyg.
Du får störst nytta av webbplatsen om du först registrerar ett företag och lägger till den personal som ska ha kurser. Då kan du lägga till den kurs du vill ha i varukorgen och enkelt lägga till de personer du redan har registrerat.
Att registrera personal på ditt företag innebär att du även kan hålla koll på kursstatus, kompetensöversikt och alla eventuella rapporter du kan önska.
När du köper eller blir tilldelad en webbkurs får du ett e-postmeddelande med en direktlänk till kursen eller så kan du logga in på Min sida och hitta kursen där.
Kursen kan du genomföra direkt i webbläsaren på din PC, mobiltelefon eller surfplatta. Efter att du är klar får du ett kursintyg på den e-post du är registrerad med.
Ditt konto finns kvar på tu-academy.se där du fortsättningsvis kan logga in och hämta kursintyg och även gå klart webbkurser du ännu inte är färdig med. Ett konto på trainor.se får du nästa gång du eller den som köper kurser åt dig gör en beställning hos oss. Har du några frågor kring det här, kontakta oss på support@trainor.se.
1. Klicka på "Registrera" i det övre hörnet och välj företag.
2. Ange information om ditt företag och välj en administratör
Då ditt företag är registrerat och kan du börja köpa kurser och ta del av alla fördelar vår hemsida har att erbjuda.