Om din hemkommun bekostar din utbildning så betalar du endast din kurslitteratur, resor och boende själv. Du har även möjlighet att ansöka om studiemedel hos CSN. Beroende på om din hemkommun har avtal med oss eller inte så ansöker du till utbildningen på olika sätt.
Ansökan skickas underskriven till: Postadress: Trainor AB, Heffners Allé 25, 856 33 Sundsvall, eller till e-post: elskola@trainor.se
Om du ska ansöka till en utbildning med start före den 30 juni 2025, så ska du använda dig av dessa ansökningsblanketter:
Om du ska ansöka till en utbildning med start efter den 1 juli 2025, så ska du använda dig av dessa ansökningsblanketter:
* Använd kommunens webbansökan.
** Boka ett möte med studie- och yrkesvägledare innan ansökan.
Om kommunen inte har en webbansökan använder du vår ansökningsblankett.
Bifoga alltid dina gymnasiebetyg och ett personligt brev där du beskriver varför du vill gå utbildningen.
Du som bor i en kommun som inte har avtal med oss skickar ansökningsblanketten med IKE-blanketten till din hemkommun för beslut. IKE-blanketten ligger som sidan två i ansökan.
Bifoga alltid dina gymnasiebetyg och ett personligt brev där du beskriver varför du vill gå utbildningen.
Mer information för dig som arbetar inom kommunal vuxenutbildning.
Då du inte är bunden till en specifik ort eller plats så ger distansutbildning dig ökad frihet och flexibilitet. Du har även möjlighet att kombinera dina studier med arbete.
När du studerar hos oss får du en individuell studieplan så att du kan kombinera studierna med arbete och resten av livspusslet. Du kan studera på heltid eller deltid.
För dig som blir antagen genom den kommunala vuxenutbildningen finns möjligheten att ansöka om studiemedel från CSN - Läs mer på CSN:s hemsida.