I och med att Teknikutbildarna förvärvades av den norska utbildningsleverantören Trainor Elsikkerhet AS i maj, påbörjades arbetet med att uppdatera den grafiska profilen. Syftet med profiländringen är att modernisera företagets samlade budskap och tydligt visa att Teknikutbildarna numer är: Part of the Trainor Group.
Under hösten har därför en ny logotyp och grafisk profil lanserats. Det är en profil som ska harmonisera med den nya norska ägaren, Trainor, och samtidigt spegla samarbetet med att sätta nya standarder för säkerhetsutbildningar.
- Vi får en samlad kommunikation som är mer modern och lättarbetad i utformningen, det kommer att hjälpa oss i arbetet framåt. Det ger oss en tydlig och trovärdig dialog med våra kunder, elever och omvärld – både digitalt och i tryckt form, säger Jens Albrektsson, Vd på Teknikutbildarna.
Som bolag vill Teknikutbildarna modernisera det grafiska uttrycket. Företaget fortsätter att utvecklats tillsammans med Trainor, vilket återspeglas i den nya logotypen.
- Det fantastiskt att vi trycker på startknappen nu. Vi börjar med det digitala i profilen och gör en successiv övergång för att använda våra resurser på ett så effektivt sätt som möjligt. Målet är att få ett enhetligt och modernt uttryck där det tydligt framgår att vi numer är en del av Trainor. Att vara en del av Trainor ger oss många fördelar och det vill vi ska synas. Vi får bland annat tillgång till företagets samlade producenter av e-learning som är specialiserade på animation, och produktionen sker på en av världens vanligaste spelplattformar, säger Jens Albrektsson.
Den nya logotypen är lanserad på hemsidan och företagets externa kanaler.